کد مطلب:321335 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

استدلال به این جمله (اذ قام القائم قامت القیامه عجاله) برای ظهور
گفته است و در قرآن مجید بسیار است اموات غیر احیاء ولكن لا یشعرون و از قبل ذكر شد و در اخبار و آثار بی شمار است اذا قام القائم قامت القیمة فتشوا الكتب كی لا تضلوا و آن چه ذكر قیامت و ساعت و قیام
اموات از قبور و حساب و میزان و جنت و نار و حشر و نشر و مبدأ معاد است اولا ظاهر است بر این كه كما بداكم تعودون فریقا هدی و فریقا حق علیه الضلالة چرا علمای اعلام از ظاهرش بیرون می برند و به موهومی تعبیر می نمایند كه عرفا و حكما و عقلایشان انكار دارند و ثانیا آن كه جمیع مفسرین اجماع دارند كه از آیات آن چه متعلق به ظهور و جنت و نار و قیامت و معاد و امثال ذلك است متشابه است و لا یعلم تأویله الا الله والراسخون یا الا الله و الراسخون فی العلم یقولون امنا هر دو یكی است و تأویلش را قبل از یوم تأویل یا باید معصوم بیان فرماید كه منصوص است من لدن صاحب الظهور و یا حضرت قائم عجل الله فرجه كه مؤید است من لدن مكلم الطور و حال آن كه یوم تأویل خود آیات ظاهر است و مدل بر مقصود است و محتاج به تأویل و خروج از ظاهر نیست خود آیات ظاهر بل اظهر است چه كه یوم تأویل و رجوع و ایاب است و یوم اخذ ثمره و نتیجه است و مصادیق آیات مشهود و معلوم و اگر هم محتاج به بیان باشد از معصوم به تلویح و كنایه كه ابلغ از تصریح است بیان شده چه كه یوم تصریح نبوده و از اسرار بوده و اگر هم بیان نشده نفسی كه به جمیع آیات و بینات و دلالات و معجزات و خوارق عادات و استقامت لا مثل لها و تصرف در اركان عالم قیام بر امر الله فرموده بیان می فرماید باید به تمام خضوع و خشوع و تسلیم و رضا قبول نمائیم.